Καμιά δικαιολογία

Υπήρξε συμπλοκή κατά τη σύλληψη, οι δράστες ήταν οπλισμένοι και κρατούσαν έναν πολίτη όμηρο, τα σημάδια στα πρόσωπα των συλληφθέντων ήταν από τη συμπλοκή και όχι από κακομεταχείριση. Αυτή περίπου ήταν η εξήγηση της αστυνομίας για τις φωτογραφίες που έδωσε στη δημοσιότητα και οι οποίες έδειχναν τα πρόσωπα των συλληφθέντων με εμφανή σημάδια κακοποίησης.

 Κατ’ αρχάς είναι θετικό ότι η αστυνομία αισθάνθηκε την ανάγκη να δικαιολογηθεί. Σημαίνει ότι τουλάχιστον αναγνωρίζει στα λόγια τη γενική αρχή ότι ποτέ δεν δικαιολογείται η κακοποίηση συλληφθέντος. Είναι επίσης θετικό ότι διατάχθηκε προκαταρκτική εξέταση για τη διαπίστωση της αλήθειας από τις δικαστικές αρχές και ότι ο αρμόδιος υπουργός, στα λόγια και αυτός, αναγνώρισε την ίδια αρχή.

 Πρέπει, όμως, να λεχθεί ότι, ακόμη κι αν θεωρηθεί απολύτως ακριβής η εκδοχή της αστυνομίας, αν δηλαδή μετά τη σύλληψη οι αστυνομικοί δεν άγγιξαν ούτε τρίχα των συλληφθέντων, και πάλι υπάρχει σοβαρό θέμα παραβίασης ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Αυτό ανακύπτει από τη δημοσίευση των φωτογραφιών ανθρώπων με παραμορφωμένα και πρησμένα πρόσωπα. Δηλαδή ανθρώπων που υποφέρουν, βρίσκονται σε ευάλωτη θέση, σε μια κατάσταση που ούτε αυτοί θέλουν να εκθέτουν δημόσια ούτε εμείς (πρέπει να) θέλουμε να βλέπουμε. Πόση άραγε φρίκη επιτρέπεται στο κράτος να επιδεικνύει δημόσια; Το ερώτημα γίνεται περισσότερο εμφατικό αν σκεφθεί κανείς ότι διέθεταν άλλες φωτογραφίες των συλληφθέντων.

 Η δικαιολογία της αστυνομίας δεν είναι πειστική. Τα περί συμπλοκής προβλήθηκαν εκ των υστέρων όταν ξέσπασε η κριτική και όχι όταν δημοσιοποίησαν τις φωτογραφίες. Σε κάθε περίπτωση δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία για το γεγονός ότι έδειξαν ανθρώπους σε κατάσταση οδύνης.

 Οι πιο κυνικοί θα πουν «μην είστε αφελείς, η αστυνομία ήθελε απλώς να επιδείξει πυγμή». Σε μια δημοκρατία δεν είναι αυτός ο ρόλος της αστυνομίας. Όχι μόνον πυγμή δεν μπορεί να επιδεικνύει, αλλά ούτε κάποια γενική εξουσία άσκησης βίας έχει. Την ασκεί σαν νόμιμη άμυνα όταν υπάρχει θέμα συμμόρφωσης με τους νόμους και μόνον μέσα στο πλαίσιο που αυτή επιβάλει. 

 Με δεδομένο ότι οι κατηγορούμενοι ήταν οπλισμένοι και άσκησαν βία μερικοί θεωρούν ότι δεν αξίζει να υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματά τους. Τα δικαιώματά τους, όμως, είναι ισχυρά ανεξαρτήτως του αν είναι υποκριτικό να τα επικαλούνται οι ίδιοι που ασκούν βία και την αποδέχονται ως κανόνα. Στην πραγματικότητα, η απαίτηση να γίνονται σεβαστά τα δικαιώματά τους είναι σημαντική για μας, για όσους καταδικάζουμε τη βία. Ακριβώς εδώ βρίσκεται το δικό μας ηθικό δικαίωμα να απαιτούμε να μην ασκεί βία η αστυνομία.

This entry was posted in Σχόλια. Bookmark the permalink.

19 Responses to Καμιά δικαιολογία

  1. Eδω μιλάμε για το ίδιο άτομο με πρησμένο το αριστερό μάτι μετά την σύλληψη και κατά την προσαγωγή στον εισαγγελέα ήταν πρησμένο και μαύρο απο μπουνιά και το δεξί..
    Και υστερα μιλάμε για το εάν η αστυνομία παραφέρθηκε η οχι..
    Τα αυτονόητα ψάχνουμε…

  2. Λάμπρος Τιμοθέου says:

    Συμφωνώ απόλυτα με το πνεύμα και την ουσία του άρθρου, αλλά οφείλω να επισημάνω δύο πράγματα που θεωρώ σημαντικά: 1) Από την πρώτη στιγμή, μαζί με τις λοιπές κατηγορίες, ασκήθηκε ποινική δίωξη ΚΑΙ για αντίσταση, γεγονός το οποίο υποδεικνύει άσκηση βίας για την επίτευξη της σύλληψης. Συνεπώς δεν είναι ακριβές οτι το πρώτον μετά το θέμα που δημιουργήθηκε ακούσαμε για την άσκηση βίας λόγω αντίστασης κατά τη σύλληψη. 2) Είναι αληθές οτι η δημοσίευση των φωτογραφιών συνιστά παραβίαση των δικαιωμάτων των συλληφθέντων διότι η εικόνα τους είναι δυσάρεστη και προσβλητική για τους ίδιους. Μήπως όμως σταθμίζοντας τα έννομα αγαθά που διακυβεύονται θα δεχόμασταν οτι η ανάγκη για συλλογή πληροφοριών και στοιχείων για πρόσωπα εμπλεκόμενα σε τρομοκρατικές ενέργειες κάμπτει το δικαίωμα των συλληφθέντων να μη δημοσιευθούν φωτογραφίες που τους δείχνουν σε αυτή την ευάλωτη κατάσταση; Δεν είμαι απόλυτος σε αυτό. Αναρωτιέμαι κι εγώ

    • iro says:

      τότε να δουμε τις φωτογραφίες των ληστών στην καβάλα, καθώς και τα μούτρα του ακροδεξιού βομβιστή στη σπάρτη. καθώς και όλων των πελατών των οροθετικων ιερόδουλων, που κυκλοφορούν ανάμεσά μας κύριοι. μην έχουμε δύο μέτρα και δύο σταθμά..

  3. ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ ΚΛΕΟΜΕΝΗΣ says:

    Οσοι έχουν μια ”στοιχειώδη εμπειρία” για τις μεθόδους των ”δυνάμεων της τάξεως” διεθνώς ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ στην Ελλάδα, κανονικά δεν θα έπρεπε να εκπλήσσονται απο το γεγονός. Σίγουρα οι ”σαλονάτοι της διαμαρτυρίας” και όσοι μπερδεύουν την ”έμπρακτη αντίσταση” με το εξάρτημα των περισσότερων ηλεκτρικών συσκευών, σήμερα εκπλήσσονται και ”διαμαρτύρονται”.
    Δηλώνω δημοσίως και ευθαρσώς οτι απο την στιγμή που δέχομαι να ζω σε ένα αστικό ”δημοκρατικό” καθεστώς, το φαινόμενο ”να φάνε και δεκαπέντε -όχι πέντε- μπάτσες” αυτοί που δεν είχαν την ικανότητα να αποφύγουν την σύλληψη μετά απο αυτού του τύπου τις έκνομες δραστηριότητες, το θεωρώ ΔΕΔΟΜΕΝΟ.
    Αυτό που πραγματικά με ”προβληματίζει”, είναι το γεγονός οτι ενώ οι υπηρεσίες των ”δυνάμεων της τάξης” είχαν στην διάθεση τους και άλλες φωτό των συλληφθέντων,ΕΠΕΛΕΞΑΝ να δημοσιοποιήσουν αυτές.
    Θεώρησαν δηλαδή χρήσιμο για την αποτελεσματικότητα του έργου που τους έχουν αναθέσει, να ”ρισκάρουν” τα σχόλια που σήμερα γίνονται προκειμένου να περάσει το μήνυμα προς τους υποψήφιους μιμητές των συλληφθέντων ”κοιτάξτε τι κάνουμε -σε όσους πιάνουμε”.
    Γιατί υπάρχουν και πολλοί που δεν κατορθώνουν να συλλάβουν, όπως υπάρχουν και πολλοί που ”ονειρεύονται” να μιμηθούν τους συλληφθέντες.
    Ετσι όπως καταντήσαμε την ”αστική δημοκρατία” στην Ελλάδα σήμερα, το φαινόμενο αυτό, δεν πρέπει να εκπλήσει κανέναν.
    Οποιος αισθάνεται σίγουρος για τις ικανότητες του, τα μέσα που διαθέτει και τις μεθόδους που χρησιμοποιεί, δεν μετέρχεται τέτοια φθηνά μέσα εντυπωσιασμού. Δεν τα χρειάζεται για να πείσει κανέναν. Απλά, όταν του ζητηθεί να κάνει την δουλειά του, την κάνει οργανωμένα, αθόρυβα και αποτελεσματικά.
    Βέβαια μια αστική δημοκρατία που απαιτεί τέτοιου τύπου δουλειά απο τις ”δυνάμεις δημοσίας τάξεως”, δεν ανέχεται ως υπουργούς Δημοσίας Τάξεως πολιτικούς τύπου Δένδια, Χρυσοχοϊδη και τους ομοίους τους.

  4. 4essera says:

    Στο tvxs υπάρχει ρεπορτάζ που αποφαίνεται ότι δεν υπήρξε καμμία συμπλοκή. Άλλωστε αν υπήρχε συμπλοκή με οπλισμένους εκατέρωθεν, θα έπεφτε (έστω για την τιμή των όπλων που λένε) κάποιος πυροβολισμός. Αυτά ως χοή στην κοινή λογική.
    Επί της ουσίας: στην θρασύτατη αγριότητα μιας πράξης (ληστεία, βαρύς οπλισμός, όμηρος κ.λπ.) η αστυνομία απαντά με θρασύδειλη αγριότητα. Η ουσία είναι η αγριότητα. Εκατέρωθεν. Αλλά και κάτι ακόμη. Η πρώτη κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να μην αποκαλυφθεί, η δεύτερη κάνει ακριβώς το αντίθετο. Η πρώτη κινείται “λογικά” στα πλαίσια της λογικής της. Η δεύτερη παράλογα. Το “γιατί” του παραλογισμού δεν ενδιαφέρει. Αυτό που ενδιαφέρει είναι να επωμιστεί τις ευθύνες. Διότι η αγριότητα δεν αποτελεί στοιχείο του πολιτισμού μας. Ή -εν πάσει περιπτώσει- δεν αποτελεί στοιχείο του πολιτισμού όλων μας.

    • Λάμπρος Τιμοθέου says:

      Στην δεύτερη παράγραφο του σχολίου σας συμφωνώ οτι αυτό είναι το συνήθως συμβαίνον (θυμίζω την υπόθεση της “ζαρντινιέρας”). Αλλά ποιός σας βεβαίωσε οτι αυτό ισχύει και εν προκειμένω. Η δική μου χοή στην κοινή λογική ερωτά: Δηλαδή οι αστυνομικοί πλησίασαν “τα παιδιά” και τους είπαν “Συλλαμβάνεσθε” και “τα παιδιά” απάντησαν “Ασφαλώς αστυφύλαξ, σας ακολουθούμε”;;;;; Συμπλοκή δεν είναι μόνο αυτή που περιλαμβάνει πυροβολισμούς. Και επειδή πρέπει να είμαστε σαφείς: Εάν οι αστυνομικοί κλωτσούσαν ήδη συλληφθέντες πεσμένους στο έδαφος ή εάν έδερναν συλληφθέντες μέσα στο τμήμα τότε είναι κοινοί εγκληματίες και πρέπει να λογοδοτήσουν. Εάν όμως εσύ παλέψεις με κάποιον που στρέφει εναντίον σου ένα πιστόλι και προκειμένου να σώσεις τη ζωή σου βαράς όπου βρεις, τότε δεν θα σε αντιμετώπιζα ως κοινό εγκληματία. Θα εξέταζα τις συνθήκες και θα έψαχνα να δω αν υπερέβης το μέτρο. Και μετά θα σε καταδίκαζα ή θα σε έκρινα αθώο.

  5. ioannis says:

    Kαλημέρα, διαβάζω για μέτρο στην απόδοση βίας όταν ο κακοποιός οπλοφορεί με πιστόλι και AK-47 και αναρωτιέμαι πόσο έχει χάσει ο Έλληνας πολίτης την αίσθηση του μέτρου.
    Η αστυνομία ασκεί βία γιατί είναι ο ρόλος της αυτός, να επιβάλλει τον νόμο. Ο νόμος επιβάλλεται, δεν αποτελεί αντικείμενο διαπραγμάτευσης. Ο ένοπλος που αντιστέκεται είναι εν δυνάμει δολοφόνος του οργάνου που η πολιτεία μας έχει επιφορτίσει με την τήρηση των νόμων και την εξουδετέρωση των παρανόμων.
    Τα υπόλοιπα περί μέτρου βίας κατά τη διάρκεια της σύλληψης ενόπλων είναι τραγελαφικά…Μάλλον δεν αντιλαμβάνονται όσοι τα γράφουν την επικινδυνότητα της κατάστασης, την ενεργοποίηση που προκαλεί στον ανθρώπινο οργανισμό η αδρεναλίνη καθώς και τη συναισθηματική κατάσταση όσων κινδυνεύουν από πάνοπλους κακοποιούς που έχουν δολοφονήσει, στο όνομα του “αγώνα”, οικογενειάρχες μεροκαματιάρηδες. Από τον καναπέ είναι όλα εύκολα και η κριτική βεβαίως.

  6. zwaki says:

    Θα ηθελα να δω και τα προσωπα των μπατσων, για να κρινω αν οντως υπηρχε αντισταση κατά της αρχής. Προφανως, το πρόσωπο των δευτερων πρεπει να ειναι πολλαπλασια τραυματισμενο απο αυτό των συλληφθέντων, αν θέλουμε να πιστέψουμε ότι τα κομματισαμένα πρόσωπα των παιδιών οφειλονται σε χτυπήματα που έγιναν εν μέσω άμυνας από τους χωροφύλακες.

  7. @ioannis

    H αστυνομία είναι θεσμός και δεν της επιτρέπεται από την αστική δημοκρατία η “αδρεναλίνη”. Εκτός των άλλων, τα παιδιά παραδόθηκαν, ήτοι ήταν άοπλοι την ώρα της σύλληψης, ήτοι οι μπάτσοι είναι καθίκια. Αν δεν το καταλάβατε ακόμα και τώρα εσείς οι pro-republica άνθρωποι, τότε δεν την αξίζετε τη δημοκρατία που υπερασπίζεστε. Γεννημένοι για χούντες είστε.

    @ Λ. Τιμοθέου

    Τους περνάς για υπερήρωες μου φαίνεται τους μπάτσους. Σιγά μην παλέψανε “σώμα vs AK-47”. Προφανώς και συνέβη το εκ των υστέρων ξύλο. Τι κολλάς να το πεις;

    • Λάμπρος Τιμοθέου says:

      Το οτι “τα παιδιά” ήταν άοπλα όταν συνελήφθησαν και το οτι παραδόθηκαν είναι ψευδές trollακι. Δεν είναι υπερήρωες. Το αντίθετο. Εγώ λέω οτι δεν ξέρω τι συνέβη γιατί δεν ήμουν εκεί. Αν τους χτύπησαν εκ των υστέρων είναι εγκληματίες. Αν όχι δεν είναι, τόσο απλό. Αυτό λέω και δεν κολλάω ανώνυμο trollaki.

  8. @ Λ.Τ.

    Έμαθες κι εσύ τη λέξη τρολ και την τσαμπουνάς αβασάνιστα. Ε τότε ρε Λάμπρο, άμα είσαι ξεφτέρι όπως τα λες, κάνε μια γύρα στο prοfile και το history μου να δεις άμα είμαι τρολ ή όχι.

    Στην ουσία τώρα, αν έχεις να κομίσεις άλλες πληροφορίες, εδώ είμαστε. Μέχρι τώρα όμως μόνο αυτό έχω βρει. κλικ

    ΥΓ Άλλο ανωνυμία – άλλο ψευδωνυμία. Ξεμπερδέψου μεσήλικα.😉

    • Λάμπρος Τιμοθέου says:

      Να μάθεις να μη φοβάσαι για τις απόψεις σου. Να έχεις το θάρρος να υπογράφεις αυτά που λες. Δεν είμαι μεσήλικας. Υπερήλικας είμαι. Διακατέχεσαι από ηλικιακό ρατσισμό; Πιστεύεις οτι δεν έχω δικαίωμα να έχω άποψη; Φασισμός;

  9. Επειδή οι Γερμανοί είναι λίγο περίεργοι, βάλε κεφαλαίο το F μην έχεις τίποτε μπλεξίματα.

  10. Συγγνώμη για το προηγούμενο -άσχετο- comment. Λάθος wordpress:/ .

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s